Zástupci Centra Paraple převzali včera od Plzeňského Prazdroje benefiční šek s částkou 1 103 012 Kč. Tento výtěžek přinesla Centru už v pořadí čtvrtá předvánoční aukce deseti unikátních lahví Pilsner Urquell, která se uskutečnila ve čtvrtek na portálu iDnes.cz.

Deset unikátních pivních lahví Pilsner Urquell bylo letos už počtvrté vydraženo v předvánoční charitativní aukci pro Centrum Paraple. Prospěšné společnosti pomáhající lidem s poškozením míchy přinesla 1 103 012 Kč, což je v historii těchto adventních aukcí prozatím nejvíce. Benefiční šek s nejvyšší historickou částkou převzali včera z rukou Lenky Trvalcové z Plzeňského Prazdroje ředitelka Centra Paraple Margita Pištorová a patron obecně prospěšné společnosti Zdeněk Svěrák, a to symbolicky v Žižkovském divadle Járy Cimrmana.

Foto: Plzeňský Prazdroj

Foto: Plzeňský Prazdroj

„Raduji se z nové předvánoční tradice. Je dobře, že je řada lidí, kteří opakovaně přispívají Centru Paraple dražbou výtvarně krásných pivních lahví Pilsner Urquell. Že takto letos získáme 1 100 000 korun, jsem opravdu nečekal,“ řekl po převzetí šeku Zdeněk Svěrák.

Láhve mají každý rok originální vzhled a ten letošní měli pod taktovkou mladá designerka Lenka Husárková ze soutěže Stanislav Libenský Award a uznávaný umělec Bořek Šípek. Originální edici o 10 kusech vyrobili společně v Šípkově novoborském studiu. Láhve s originální plzeňskou pečetí se dražily ve čtvrtek 17. prosince.

Cílem předvánoční aukce je pomoct Centru Paraple zlepšit podmínky pro péči o klienty s poškozením míchy následkem úrazu nebo onemocnění. „Vydražené prostředky budou použity na nákup elektrických polohovatelných postelí a antidekubitních matrací, které si v rámci pobytových služeb pro vozíčkáře v našem centru už žádají kompletní výměnu. Polohovatelné postele podporují klienty v nácviku samostatnosti, usnadňují jim do značné míry sebeobsluhu, antidekubitní matrace zase brání vzniku proleženin, jež představují riziko právě u klientů ochrnutých s poškozením míchy,“ přiblížila ředitelka Centra Paraple Margita Pištorová využití darovaných finančních prostředků.

Dražba má však mimo jiné poukázat i na to, že ty nejlepší věci mohou vzniknout uchováním tradic a předáváním osvědčených zkušeností a obyčejů z generace na generaci, což může platit nejen pro sklářský průmysl a pivovarnictví, ale taky pro tradici pomáhat v době předvánoční těm, kteří to potřebují. Vydražené prostředky pomohou Centru Paraple už čtvrtým rokem, celkově už všechny ročníky dobročinných aukcí přinesly přes 3,3 milionu Kč.

„Děkujeme všem účastníkům aukce, nesmírně si vážíme toho, že nejsou lhostejní k osudu lidí na vozíčku. Díky získaným prostředkům může Centrum Paraple zkvalitnit péči o klienty a pomoci jim vrátit se do běžného života v co nejlepší formě. Rekordní vydražená částka ukazuje na skutečnost, že filantropie je v Čechách opravdu na vzestupu i mezi širokou veřejností,“ poznamenal Lukáš Novotný, brand manažer značky Pilsner Urquell.

Sdílet článekTweet about this on TwitterShare on Facebook
Předchozí článek

Energetici plnili přání, finančně tak pomohli Domu Samaritán

Následující článek

Příběh Květinového lahůdkářství: Dva muži, jeden projekt a stovky vůní

- RegioBiz -

- RegioBiz -

Informační portál o dění v českých a moravských firmách s důrazem na jejich veřejné aktivity