Americký maloobchodní řetězec Costco, třetí největší retailový prodejce na světě, se zajímá o český medový dort Marlenka.

Píší o tom Hospodářské noviny s tím, že se na společnost česko-arménského podnikatele Gevorga Avetisyana, který Marlenky vyrábí ve Frýdku-Místku, obrátilo samo Costco.

“Oslovili nás sami, zatím jsme měli několik jednání. Marlenku ochutnali, stejně jako naše další medové zákusky, a byli spokojeni. Teď si vyžádali životopis firmy, data k hospodaření,” řekl HN Avetisyan.

Marlenka se už zákazníkům ve Spojených státech představila, k dostání je zhruba rok a půl v menších řetězcích v New Yorku, Miami a Washingtonu. “Už ale i tam prodáváme zajímavé objemy, asi pět až osm procent našeho obratu,“ počítá Avetisyan, jehož Marlenka loni utržila 298 milionů korun se ziskem 97 milionů.

Dohoda se společností Costco by ovšem byla průlomem.

Společnost Marlenka international, která dorty vyrábí podle rodinné staroarménské receptury, vznikla ve Slezsku v roce 2003. V době svého vzniku má společnost 1 zaměstnance, dnes je to několik set. Gevorg Avetisjan je několikanásobným držitelem titulu nejlepší podnikatel Moravskoslezského kraje.

Sdílet článekTweet about this on TwitterShare on Facebook
Předchozí článek

Podnikatel vrací na trh legendární kolo Favorit

Následující článek

Startuje soutěž pro vědce i studenty o Cenu Wernera von Siemense

- RegioBiz -

- RegioBiz -

Informační portál o dění v českých a moravských firmách s důrazem na jejich veřejné aktivity