Investiční skupina Penta se dočkala: Dozorčí rada Českých drah schválila prodej pozemků u Masarykova nádraží v centru Prahy, na které má společnost předkupní právo už od roku 2004. Postavit na nich chce administrativní budovy i rezidenční bydlení.

Jak informovala agentura ČTK, dozorčí rada schválila převod 10 000 metrů čtverečních za zhruba 235 milionů korun. Dohoda mezi developerem a Českými drahami by měla být podepsána do konce ledna.

Investiční skupina Penta. Foto: pentainvestments.com

Investiční skupina Penta. Foto: pentainvestments.com

“Jde o dnes nevyužívané plochy, na nichž by mělo vyrůst obchodně administrativní centrum a v souladu s územním plánem hlavního města Prahy také zelené plochy a komunikace, které by mimo jiné logicky propojily lokalitu Masarykova nádraží a Florence za magistrálou,” citovala agentura předsedu dozorčí rady a náměstka ministra dopravy Milana Ferance.

Penta má na pozemky předkupní právo od roku 2004, kdy s Českými drahami podepsala smlouvu, která také definuje způsob, jakým se stanoví konečná cena, kterou investiční skupina drahám zaplatí.

“Dopravce podle ní bude mít nárok na částku 7200 korun za čtvereční metr budoucích kancelářských a obchodních ploch. Cena se tak neodvíjí od rozsahu zastavěného pozemku, ale od podlažní plochy budoucích administrativních budov, které umožní magistrát na pozemcích stavět,” napsala ČTK.

Penta už v roce 2011 kapitálově vstoupila do společnosti Masaryk Station Investment, v níž nyní drží 80procentní podíl. MSI je 66% akcionářem ve společnosti Masaryk Station Development (MSD), v níž zbytek mají České dráhy.

MSD chce v oblasti nádraží vybudovat za miliardy korun takzvaný Central Business District. Projekt je aktuálně v přípravné fázi, počítá se stavbou administrativních prostor, retailových obchodů i s rezidenčním bydlením.

Na pražský trh přinese projekt Masaryk Station Investments přibližně 70 000 metrů čtverečních administrativní plochy, odhadovaná výše investice představuje 250 milionů eur.

V minulosti se už Penta podílela na rekonstrukci historické památkově chráněné dvorany Masarykova nádraží. “Máme ambici podílet se na celkovém rozvoji území v okolí Masarykova nádraží – v současnosti se jedná o nejzanedbanější část Prahy 1 a je naším cílem výrazně zvýšit kvalitu života v této oblasti. Rovněž nám záleží na rozvoji a modernizaci nádraží, kam by v budoucnu mohla vést i rychlodráha z letiště ve Vodochodech,” komentoval to tehdy Marek Dospiva, partner Penta Investments.

Sdílet článekTweet about this on TwitterShare on Facebook
Předchozí článek

Vítkovice Heavy Machinery získala ve Finsku a Indii zakázky za bezmála 200 milionů

Následující článek

Kia na mezinárodním detroitském autosalonu (NAIAS) odhalí svůj zcela nový koncept SUV

Editor

Editor