Slovenský podnikatel Richard Galovič letos pošle na trh několik stovek legendárních jízdních kol Favorit. Muž, který se rozhodl obnovit zašlou slávu československých bicyklů, získal před časem ochranné známky a dnes už má na zbrusu nová kola Favorit pořadníky.

Za totality šla kola Favorit na dračku, zájem o ně byl i ve světě. V dobách své největší slávy produkoval závod na 200 tisíc kol ročně.

S revolucí v roce 1989 přišel pád. Podmíněný podle Galoviče ani ne tak nezájmem, jako podvodníky. “Favorit vybudovalo 300 lidí za 40 let do rozměrů, kdy firma měla mezinárodně velmi silné jméno, vyráběla velmi kvalitní produkty, ročně až 80 tisíc kol, na kterých se vyhrávaly olympiády. Ale firmu nepohřbil trh, byla jistou skupinou podvodníků a vagabundů hloupě a sprostě vytunelovaná. Bohužel naše orgány jsou na ně stále krátké,” uvedl Galovič v rozhovoru pro týdeník Dotyk.

Na svém blogu pak popsal, jak se mu v hlavě zrodil v hlavě plán, jak kolo znovu oživit. “Když se naskytla možnost koupit ochrannou známku Favorit, jako fanoušek značky jsem neváhal ani vteřinu. Posledních dvacet let se totiž se značkou Favorit dělo něco, na co nemůže být žádný Čech ani Slovák hrdý. A to jsem chtěl změnit,” napsal si na svém blogu podnikatel.

Agentuře ČTK řekl, že do obnovení výroby jízdních kol Favorit v Jeseníku a na Slovensku investoval několik desítek milionů korun.

“Jsem strojní inženýr, kterého vždy zajímala konstrukce jízdních kol. Zároveň jsem jako podnikatel zaregistroval specifické potřeby určité skupiny zákazníků, takže volná ochranná známka pro mě byla zajímavá,” řekl Galovič.

S týmem nadšenců z oblasti cyklistiky, designu, kultury, marketingu, technologií i módy se pustil do vývoje a konstrukce tří nových modelů kol. Jedno je vhodné do města, druhé na výlety a třetí je pro sportovně laděnou jízdu.

Práce trvaly několik měsíců a první elegantní kola Favorit byla ručně vyrobena letos v březnu. “Evidujeme už desítky objednávek a každý den přichází nové. Všechny jsou zatím z Česka a Slovenska. Na zahraniční trhy se budeme soustředit až po řádném zavedení výroby a marketingu,” sdělil Galovič ČTK.

Sdílet článekTweet about this on TwitterShare on Facebook
Předchozí článek

Před patnácti lety si vysnil klub na pláži. Letos poprvé mu vydělal

Následující článek

O medovou Marlenku má zájem americký řetězec Costco

Editor

Editor