Strojírna Brück AM se nachází na zelené louce mezi Zámrskem a Vysokým Mýtem. Nosným výrobním programem jsou nejrůznější rotační součásti a zejména pak ložiskové kroužky pro větrné elektrárny. Letos firma oslavila dvacet let své existence. Loni dosáhla rekordního obratu, který činil 940 milionů korun.

Den otevřených dveří ve společnosti Brück AM. Zdroj: forge-europe.com

Den otevřených dveří ve společnosti Brück AM. Zdroj: forge-europe.com

Společnost Brück AM byla založena od úplné nuly. “Možnost vybudovat si všechno sami je obtížnější, ale pro pozdější řízení je to snazší. Starou fabriku se starými strukturami by bylo komplikovanější přeměnit na německý systém s jeho štábní kulturou. Hlavně bylo možné si vychovávat lidi tak, jak potřebujeme,” uvedl v rozhovoru pro Mf Dnes Luboš Malý, který je jednatelem firmy a zároveň jejím šéfem.

S výrobky firmy se můžete setkat téměř po celém světě, například na australské ponorce, pro kterou vytvořila strojírna příruby. Nebo i v newyorské vodovodní síti. Výrobky firmy se dokonce podívaly i do vesmíru, vyrábí totiž také pláště pro kosmické rakety Ariane. V Evropě se její výrobky uplatnily převážně ve větrných elektrárnách, v Číně jsou to ložiskové kroužky pro generátory větrných turbín, dokonce se strojírna objevuje i na poli farmacie, pro kterou vyrábí speciální komponenty na CT tunely.

Firma se od desátého vyročí velmi posunula; v loňském roce dosáhla rekordního obratu, který činil 940 milionů korun.

Dnes hledá další zaměstnance, přesněji obráběče kovů, aby ještě rychleji reagovala na požadavky zákazníků.

Firma spolupracuje se školami, provádí exurze, má dobré kontakty s chrudimskou průmyslovkou a vysokomýtskou integrovanou školou a má v plánu poslední rok studia platit stipendium. “Zaměstnance si chceme udržet hlavně tím, že nabízíme práci, v níž se dokážou sami realizovat. Většinou jsou to mladí lidé, průměrný věk je 38 let. A výhodou mladých je, že se nebojí zkoušet nové věci,” řekl Mf Dnes Malý.

Vybudování kovárny stálo tři čtvrtě miliardy korun. Ale stálo to za to: “Dnes máme jednu z nejmodernějších kováren ve střední Evropě.”

Sdílet článekTweet about this on TwitterShare on Facebook
Předchozí článek

Lokomotivy z Třebové si našly cestu na západní trhy

Následující článek

Fanoušci filmu podpořili aplikací ČEZ pět projektů

Daniel Severa

Daniel Severa